Souvisí to teda s popisy, ale tím vlastně i s dynamikou boje, tak to házim do diskuse spíš sem kam to tematicky zapadá...
Hello Future Me: On Writing: Fight Scenes!
1 - jednotlivé takty bojové scény by měly být rychlé a úderné. (I když hrajete na vyššim zoomu, tak by tomu měly odpovídat popisy okolo stolu.)
2 - popisy by neměly být kulomet náhodných věcí (děje se A a B a C a D...), ale měly by na sebe postupně navazovat (A a tak B a proto C a protože C tak D...) Tady je otázka jak s popisy u RPG - dodržení tohle struktury učiní věci přehlednější, takže naopak když chcete vyvolat chaos, tak se to může hodit porušit.
3 - detailní popis je potřeba jen tam, kde se láme převaha nebo se děje něco významného. U RPG je tohle otázka, protože narozdíl od literatury většina systémů nemá ráda náhodné posuny děje a chce řešit věci v posloupnosti. U Fate takové "přeskoky" dělat lze, u DnD spíš ne.
4 - bohatší popisy vytváří větší "dojem" z boje než strohé popisy (duh! ...ale tak...)
5 - prostředí boje je dobré popsat předem, protože to dá hráčům nejen lepší představu, ale rovnou jim to předestře věci s nimiž můžou reagovat "za běhu" (např. věci za které se schovávat, které po sobě sházet nebo na sebe shazovat atp.)
6 - popisy vázané ke konkrétním zasaženým nebo jen ohroženým částem těla a zdůrazňování toho že zásahy bolí činí souboj dojmově brutálnější, což v RPG znamená také hmatatelnější.
7 - stojí za to se občas zastavit u
vnitřních pochodů postav. Jak situaci vnímají, jak (moc, jestli vůbec) se bojí, čeho přesně, jak chaotická pro ně je, na co se soustředí, co vnímají, co přitom cítí atp.
8 - kecání by mělo být minimální a úderné a věcné.
Většina už byla řešená nebo jí najdete doporučenou mnohde jinde - zdůraznil bych tu zejména body 5 a 7.